loading...
جلد بیمه نامه | جلد مدارک | جلد بیمه | طرح آفرینان

مدرک تلفظ می‌شود /mædræk/ یا سند تلفظ می‌شود /sænæd/ عبارت است از اطلاعات ثبت شده، اعم از نوشتاری، دیداری، شنیداری که به وسیله اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد شده و دارای ارزش نگهداری باشد.

بنا به تعریف قانون مدنی ایران درماده ۱۲۸۴، "نوشته‌ای است که در مقام دعوی و دفاع قابل استناد باشد.هر سندی نوشته‌است، اما هر نوشته‌ای سند نیست.

همچنانکه ماده ۱۲۸۵قانون مدنی، شهادتنامه را سند ندانسته‌ است.

مدارک : جمع مدرک

 جمع مدرک ( اسم ) :

1- حواس پنجگانه

2 - سندها : مدارک تحصیلی

مدرک . [ م ُ رَ ](ع ص ) دریافته . یافته شده . (یادداشت مؤلف ). ادراک شده . (فرهنگ فارسی معین ). مدرک آن است که مر او را اندریابند. (جامع الحکمتین از فرهنگ فارسی معین ). نعت مفعولی است از ادراک . رجوع به ادراک شود :
خدای مبدع هرچ آن ترا به وهم و به حس
محاط و مدرک و معلوم و مبصر است و مشار

 

مدارک پزشکی

تاریخ مدارک پزشکی را باید به موازات تاریخ طب و به طور همزمان و در ارتباط با آن مورد بررسی قرار داد. به نظر می رسد از آغازین روزهای طبابت مدارک و اسناد مربوط به آن به نوعی وجود داشته است. تصاویر رنگین و متفاوتی که بر دیوارهای غار ها کشیده است به خصوص در دوران پارینه سنگی و یا لوح های مکشوفه مربوط به هزاران سال قبل که در آنها تصاویری از سوراخ کردن کاسه سر به چشم می خورد همچنین کشف آثار تاریخی از غارهای اسپانیا مربوط به دوره دوم عهد پارینه سنگی و سایر دلائلی که گاهی تاریخشان تا حدود 25 هزار سال قبل قدمت دارد" همگی شاهدی بر این مدعا هستند.

دوران اسلام

از دانشمندان بزرگ این دوره می توان به رازی و ابوعلی سینا اشاره نمود. دانشمند بزرگ رازی (RHAZES)در سال های 865 الی 925 میلادی در بیمارستانی در ایران به طبابت اشتغال داشت. وی بعدها در بیمارستانی که در قرن نهم در شهر بغداد احداث شد به طبابت مشغول شد. از وی کتب زیادی در دست است که بیشترین آنها در امور مربوط به پزشکی است. رساله رازی درباره آبله و سرخک نخستین بررسی دقیق و صحیح و نیز مطالعه ای جامع درباره بیماری های عفونی است و اولین کوشش در راه تشخیص تفاوت های این دو بیماری می باشد. ابوعلی سینا از دیگر نوابغ علم طب در سالهای 980 الی 1037 میلادی تالیفات پزشکی خود را بر آثار بقراط مبتنی ساخت. وی تالیفات خویش را حین سفر و بر اساس آموزه های خویش به عنوان پزشکی سیار تهیه کرد وی آنچه را که در سفرهای خویش به عنوان پزشک سیار می آموخت و جمع آوری می کرد تلفیق می نمود که خود نشانگر نقش یادداشتهای بالینی در تنظیم رسالات به کار گرفته شده توسط بزرگان علم طب می باشد.

دوره های آکادمیک

تاریخچه آموزش رشته مدارک پزشکی در ایران

آموزش رشته مدارک پزشکی براساس نیاز وزارت بهداری وقت و به تلاش گروهی از علاقه‌مندان در وزارت بهداری از سال 1364 به همراه دوره های آموزش فنی و حرفه ای دیگر به صورت دوره های یکساله در آموزشگاه فنی و حرفه ای وزارت بهداری شروع به کار کرد.

گروه های آموزشی مدارک پزشکی در ایران

این گروه آموزشی در اکثر دانشگاه های مادر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مستقر است. از جمله در دانشگاه علوم پزشکی تهران، شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان

مدارک دانشگاهی

مدرک دانشگاهی به گواهی‌نامه‌ای از یک کالج یا یک دانشگاه گفته می‌شود که معمولاً همراه با عنوان یا موقعیتی خاص به گیرنده اعطا می‌شود. این گواهی‌نامه اغلب برای تایید اتمام موفقانه‌ی یک واحد درسی معین شده برای دانشجو و یا برای نشان دادن تلاش و فعالیت درخور دانشجو با حد گواهی مورد نظر، به وی اعطا می‌شود. امروزه این گواهی‌نامه‌ها، اغلب شامل گواهی کاردانی، گواهی کارشناسی، گواهی کارشناسی ارشد و گواهی دکترا می‌باشند.

 

مدرک نظام مهندسی

نظام مهندسي و کنترل ساختمان عبارت است از مجموعه قوانين ، مقررات ، آيين نامه ها ، استانداردها و تشکلهاي مهندسي ، حرفه اي و صنفي که در جهت رسيدن به اهدافي که در مبحث قانون نظام مهندسي  آمده است تدوين شده و به اجراء گذاشته مي شود.

رشته هايي که مي توانند به عضويت سازمان نظام مهندسي درآيند.

1-    مهندسي عمران

2-    مهندسي تاسيسات مکانيکي

3-    مهندسي برق

4-    مهندسي ترافيک

5-    مهندسي شهرسازي

6-    مهندسي معماري

مهندسان مکانيکي که داراي ليسانس مکانيک سيالات مي باشند در صورتي که در آزمون پايه 3 قبول شوند (کسب حداقل 50  نمره آزمون و حداقل سه سال سابقه بعد از اخذ مدرک تحصيلي)موفق به اخذ پروانه اشتغال اصلي مي شوند ومي توانند طراحي و نظارت ساختمان ها را انجام دهند.


ولي مهندسين مکانيکبا گرايش جامدات پس از قبولي در آزمون پايه 3 مدرک مرتبط مي گيرند و فقط وي توانند نظارت را انجام دهند قبلاً اين امکان براي اينگونه مهندسان فراهم بود که با گذراند سه درس (توربو ماشين ، انتقال حرارت 2  و تهويه مطبوع ) در يکي از دانشگاه ها، مدرک اصلي بگيرند.

اما اهمیت خود مدرک در چیست ؟ مدرک یعنی گواهی می شود که دارنده آن دارای مهارت به خصوصی است.

در گذشته که افراد در یک منطقه کوچک زندگی می کردند و همدیگر را به خوبی می شناختند نیاز به این نداشتند که برای داشتن مهارت خواصی از خود مدرک نشان بدهند. اما امروزه شهر ها بزرگ شده اند و افراد باید برای اثبات حرف های خود سند معتبر(مدارک مربوطه) تایید کننده ارائه کنند.

اما اگر بعد از ارائه سند معلوم شود که فرد فاقد مهارت کافی بوده است . اعتبار خود سازمان ارائه دهنده مدرک ( مدارک) نیز از بین می رود و یا کم می شود.


www.tarh7.ir

http://www.tarh7.rozblog.com/cat/6/%D8%AC%D9%84%D8%AF-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%A9-.aspx

ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
درباره ما
طرح آفرینان(صادق میربلوک) اینجا یک صفحه غیر رسمی است سایت رسمی ما www.tarh-afarinan.ir است. جلد مدارک، جلد بیمه نامه، جلد مدارک اتومبیل، جلد مدارک بیمه، تولید کننده جلد مدارک . جلد عابر بانک،جلد بیمه ثالث، تولید و چاپ جلد. کویری، فوم، یوف . کیف مدارک، کیف پول.جلد بیمه نامه شخص ثالث،جلد بیمه نامه عمر.جلد عابر بانک -طرح آفرینان(میربلوک) تماس : 09116080076 - 09115650026 - 01333667442
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 91
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 52
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 172
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,019
  • بازدید ماه : 3,509
  • بازدید سال : 32,512
  • بازدید کلی : 157,786